ב-9 מילים: כל מה שצריך כדי להבטיח שיווק אונליין אפקטיבי במיוחד.
ובקצת יותר מילים: מנהלי דיגיטל אחראיים על מכלול הפעולות של העסק במרחב הדיגיטלי. הקמת אתר אינטרנט, תחזוקת האתר, קידום בגוגל, שיווק במובייל, ניהול מדיה חברתית בכל הרשתות הרלוונטיות, מעקב צמוד אחרי קמפיינים פרסומיים באינטרנט ובקרה מתמדת לטובת מקסום התוצאות, ועוד ועוד.
מנהל הדיגיטל כמובן לא עושה הכל בעצמו, אבל הוא יודע מה צריך להיעשות ואיך להבטיח שמה שצריך להיעשות אכן ייעשה – למשל, מן הסתם מנהל הדיגיטל לא בהכרח יודע לבנות אתרים, אבל הוא יודע מה הופך אתר אינטרנט לכזה שמשיג את המטרות שעבורן הוא נבנה, איך להסביר למתכנת בדיוק מה צריך להיות באתר ואיך לוודא שזה יקרה במהירות, ועוד לפני הכל הוא יודע איך לבחור את המטרות הנכונות ביותר עבור כל אתר של כל עסק.
מנהל דיגיטל הוא איש מקצוע שמעודכן בכל ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, ובדרך כלל השפה שלו כוללת המון מונחים מקצועיים והמון ראשי תיבות באנגלית (מה-SEO וה-PPC הוותיקים והחביבים, דרך ה-UI וה-UX שמתחילים להיות מוכרים וכלה ב-RTB או CPL) – אבל במהות שלו הוא אדם של בני אדם, שהרי למרחב דיגיטלי אין זכות קיום בפני עצמו אלא כפלטפורמה ליצירת אינטראקציות אנושיות, וגם הלקוחות של העסק שלכם הם בני אדם.
בפרט באה לידי ביטוי ההבנה של מנהל הדיגיטל בנפש האדם במסגרת ניהול מדיה חברתית, אפיק שהתרומה שלו לשיווק ולביצועי העסק הולכת וגדלה ככל שהרשתות החברתיות הופכות נוכחות יותר ויותר בחיים של כולנו.
מנהל דיגיטל טוב הוא אדם יצירתי ויצרי גם יחד – מנהל דיגיטל מצוין הוא גם יצרי, גם יצירתי וגם מצליח למצוא את המינון המדויק של האיכויות הנ"ל: הוא מתלהב מהאפשרויות הטמונות במרחב הדיגיטלי ובפרט מהעובדה שהן הופכות יותר ויותר נרחבות כל הזמן, הוא משתמש בכל כלי מארגז הכלים של השיווק אונליין באופן יצירתי שמושך את תשומת הלב הנכונה ומצליח תמיד ליהנות מהעבודה אבל גם לזכור שהמטרה היא התועלת של העסק ולא הפאן והעניין שלו.
ניתן לבצע שיווק אונליין גם בלי מנהל דיגיטל צמוד, ועם מזל אולי אפילו להגיע לתוצאות טובות. מצד שני, אפשר גם לקבוע את שכר העובדים על סמך תוצאות הגרלת הלוטו האחרונה, אבל אף אחד לא מתנהל ככה – כך שבסופו של דבר, כדי להצליח באמת, גם העסק שלכם זקוק למנהל דיגיטל.