האם גם לעסק שלכם דרוש כותב תוכן? סביר להניח שכן, וכדי למצוא תשובה ודאית יותר לשאלה האם אתם אכן זקוקים לאיש מקצוע שכזה, כדאי לענות על השאלות הבאות:
האם העסק שלכם ממצה את הפוטנציאל שלו?
האם אתם מגיעים לכל קהל היעד שלכם?
האם האינטראקציה ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים אפקטיבית באמת?
האם העסק מקדיש משאבים לטובת שיווק אונליין (ולא רק כסף אלא גם מחשבה מעמיקה, תכנון קפדני ויצירתיות)?
האם אתם מפרסמים תכנים בעלי ערך אמיתי באפיקים הדיגיטליים השונים הקיימים כיום, תכנים שמושכים אל העסק שלכם עוד לקוחות?
אם לכל השאלות הנ"ל התשובה שלכם היא "כן, בוודאי" – מצבכם מעולה ותוכלו להסתדר גם בלי כותב תוכן, אבל סביר להניח שלא כל התשובות הן כן נחרץ, כך שגם העסק שלכם ייתרם משכירת שירותיו של איש תוכן מיומן.
לא.
זאת אומרת, כן, כל אחד יכול לכתוב, אבל לכתוב תוכן טוב – כזה שגם ימשוך את הקוראים כבר מהמילה הראשונה וגם יהיה מעניין וגם ייצור חיבור רגשי ובסופה של קריאה כל גולש ירגיש שהחיים שלו קצת יותר טובים בזכותכם – לא כל אחד יכול. אם במקרה למזכירה במשרד יש יכולות שכאלה, הרווחתם בגדול (תנו לה העלאה, מגיע לה). אם לסמנכ"ל השיווק יש זמן פנוי כדי לכתוב תכנים, הוא בהחלט יכול לעשות זאת (אם כי נשאלת השאלה למה לסמנכ"ל שיווק יש זמן פנוי) – אבל באופן עקרוני כתיבת תכנים אמורה להתבצע ע"י מנהלי תוכן שזוהי מומחיותם.
שיווק אונליין בימינו נשען על תוכן מצוין, וזה בדיוק מה שמבטיחים מנהלי תוכן (ולא רק מבטיחים אלא כמובן גם מקיימים).
ההגדרה עצמה, כותב תוכן או מנהל תוכן, פחות חשובה – מה שחשובה היא היכולת של איש המקצוע לייצר עבורכם מאמרים מקצועיים שימתגו אתכם כמומחים בתחום שבו אתם פועלים, טקסטים שיווקיים שידרבנו לקוחות פוטנציאליים להפוך ללקוחות בפועל, אינטראקציות ברשתות חברתיות שישמרו אתכם בתודעה של קהל היעד וגם ירחיבו אותו, ובעצם כל תוכן שאתם צריכים.
איך כותבי תוכן מצליחים ליצור את כל התכנים הנ"ל? ראשית, יכולת למידה גבוהה שמאפשרת להם (בין אם בעזרתכם ובין אם באופן עצמאי) להתעמק בתחום הפעילות שלכם, להבין מה אתם עושים, מה מייחד את העסק שלכם, מה עשוי לעניין את הגולשים ועוד.
שנית, הבנה מעמיקה לגבי נפש האדם – כדי לגרום לאנשים לרצות לקרוא..
ושלישית, ניסיון בכתיבה שמבטיח שהידע הנ"ל יתורגם למילים המדויקות ולתכנים הנכונים ביותר.
אריק שרון ז"ל אמר פעם שפוליטיקאי טוב יודע להישאר תמיד על הגלגל – את הכלל הזה כדאי גם לכל עסק ליישם, וזה בעצם מה שמבטיח שיווק אונליין אפקטיבי שמתבסס על תוכן איכותי: רק אספקה קבועה ויציבה של תכנים שנכתבו ע"י איש מקצוע תשמור על העסק שלכם בתודעת הלקוחות, תחזק את המותג שלכם ותשמור אתכם על הגלגל (ולא רק על הגלגל, אלא בדיוק במקום שבו אתם רוצים להיות).