התשובה של רוב בני האדם לשאלה "מה זה פנדה?" תהיה מן הסתם משהו בנוסח "דוב גדול ומתוק שחי בעיקר בסין ואוהב לאכול במבוק" – אבל יש גם מי שהאסוציאציה הראשונה שלו למילה "פנדה" היא לאו דווקא היונק השחור לבן, אלא סדרת עדכונים חשובה באלגוריתם של גוגל.
באופן דומה עבור מומחה SEO (כלומר קידום אתרים אורגני) גם פינגווין אינו עוף שלא יכול לעוף בעל חזות שובת לב אלא סדרת עדכונים משמעותית אחרת באלגוריתם שלפיו מדרגת גוגל את אינספור אתרי האינטרנט – ואם שיווק דיגיטלי הוא חלק מהאסטרטגיה העסקית שלכם (ורצוי שהוא יהיה חלק מהאסטרטגיה העסקית שלכם), הרי שכדאי גם לכם להתעמק בהנחיות של גוגל שלא מפסיקות להשתנות, או לשכור את שירותיו של מומחה לקידום אתרים.
קידום אתרים אורגני, כלומר ביצוע פעולות שונות שמטרתן הבטחת דירוג גבוה במיוחד של האתר שלכם בתוצאות החיפושים הרלוונטיים מבחינתכם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, הוא רכיב הכרחי במסגרת שיווק דיגיטלי.
אמנם בשנים האחרונות צצו כוכבים חדשים בזירת השיווק הדיגיטלי – ובפרט תוכן שיווקי (או, אם תרצו, שיווק באמצעות תוכן), שיווק דרך רשתות חברתיות ורימרקטינג – אבל גם כך בכל לוח דרושים קידום אתרים הוא תחום שמתאפיין בביקוש רב לעובדים מקצועיים ומנוסים, שכן כניסה של גולש אל האתר שלכם מיוזמתו היא נכס שכדאי להשקיע בו (וכמובן גם לנצל אותו בחוכמה).
התפקיד של מומחה SEO פשוט: לדאוג שלאתר של העסק שלכם יגיעו גולשים רבים, ולא סתם גולשים אלא אלה שהסיכוי שיהפכו ללקוחות גבוה במיוחד.
הדרך להרחבת מאגר הלקוחות, ואיתו מן הסתם גם שורת רווח מרשימה יותר, עוברת בהופעת האתר במקומות גבוהים בתוצאות החיפושים. איזה חיפושים? אלה שמהווים אינדיקציה לפוטנציאל אמיתי לכך שהגולש רוצה לעשות אתכם עסקים.
כדי לדעת מהם החיפושים שעבורם כדאי להתאמץ ולגרום לגוגל ולשאר מנועי החיפוש להעניק לאתר שלכם ציון גבוה (ובהתאם דירוג גבוה) מבצעים אנשי קידום אתרים מחקר מקיף לגבי מאפייני העסק, מאפייני קהל היעד ונקודות המפגש האידיאליות ביניהם.
על בסיס המחקר הנ"ל וההבנה לגבי מה צריך לעשות כדי שהאתר ימוקם גבוה בתוצאות החיפוש, ייתפש כאיכותי וימשוך אליו קהל רחב ורלוונטי, מתבצעות פעולות הקידום עצמן: עיבוי התכנים באתר (אגב, כדאי לדעת שהמונח SEO – ראשי תיבות של הביטוי Search Engine Optimization – לא לגמרי מדויק, שכן אחרי עדכוני פינגווין ופנדה כבר ברור שהאתר והתוכן צריכים קודם כל להיות מותאמים לגולשים ורק אחר כך למנוע החיפוש), יצירת קישורים ממקורות אמינים ואיכותיים ובדיקה טכנית של האתר כך שלא תהיינה תקלות ובנוסף זמן הטעינה של כל דף יהיה קצר במיוחד (שהרי אנחנו חיים בעידן הגירויים המהירים ואתר שעולה לאיטו עלול להרתיע גולשים רבים).
מרכיב חשוב אחר בעבודתו של מומחה SEO הוא אופטימיזציה של הקידום מבחינת כסף, כך שתוכלו ליהנות מגידול במספר הלקוחות במינימום השקעה.